niedziela, 14 kwiecień 2024, Imieniny: Bereniki, Waleriana, Jadwigi

Seniorzy na wycieczce po Roztoczu

Uroki ziemi ojczystej,

Poznajemy przez wycieczki.

W dniu 30 września 2015 roku, w piękny, słoneczny, jesienny dzień członkowie Klubu Seniora „Janowiacy” wyruszyli na zwiedzanie Roztocza Środkowego. Rozpoczęliśmy od mszy w Bazylice Św. Antoniego w Radecznicy i zwiedzeniu źródełka Św. Antoniego. Drugim etapem był Szczebrzeszyn, gdzie „chrząszcz brzmi w trzcinie” według fragmentu wiersza Brzechwy. Zwiedziliśmy tu synagogę, pięknie odnowioną cerkiew, zabytkowe kościoły i pomnik  słynnego chrząszcza.

Następnie udaliśmy się do Zwierzyńca, który pełnił funkcję letniej rezydencji Zamoyskich. Przebywała tu Marysieńka Sobieska, była żona ordynata Sobiepana Zamoyskiego. Ciekawym zabytkiem Zwierzyńca jest barokowy kościółek „Na wodzie”, budynki letniej rezydencji Zamoyskich i browar. Nad  Jeziorem Echo wypiliśmy aromatyczną kawę

z drożdżówkami. Stąd udaliśmy się  do Józefowa, gdzie z wieży widokowej podziwialiśmy kamieniołomy i panoramę Roztocza. Docelowym kierunkiem był Susiec ze słynnymi szumami na Tanwi. To niezwykle malownicze miejsce, gdzie na około 200 – metrowym odcinku rzeki powstało 20 niewielkich wodospadów.

Wycieczkę zakończyliśmy w miejscu ogniskowym Nadleśnictwa Józefów. Późnym wieczorem, rozśpiewanym autobusem  wróciliśmy do domu. To był dzień pełen wrażeń, wspólnie spędzonego czasu wśród znajomych i przyjaciół.

H.J. Łukasz

Fotogaleria

Twój pomysł - europejskie pieniądze
eu
Projekt współfinansowany ze Środków Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa
Lubelskiego na lata 2007-2013.
Projektowanie i tworzenie stron www