Referat Budżetowo - Podatkowy
- Przygotowywanie danych do projektu budżetu i dokumentów towarzyszących, zgodnie z zasadami uchwalonymi przez Radę Miejską.
- Prowadzenie gminnych funduszy celowych na zasadach określonych przepisami ustaw szczególnych.
- Realizowanie planu dochodów i wydatków budżetowych, dokonywanie analiz w tym przedmiocie oraz wypracowanie wniosków w zakresie gospodarki finansowej Burmistrzowi i Radzie Miejskiej.
- Kontrola kompleksowa i doraźna (zgodnie z planem rocznym lub na poleceniem Burmistrza) jednostek organizacyjnych Urzędu w zakresie sprawności organizacyjnej oraz gospodarowania majątkiem rzeczowym i finansami oraz w zakresie zgodności stanu istniejącego z obowiązującymi aktami normatywnymi.
- Opracowywanie wniosków dla Burmistrza zmierzających do usprawnienia pracy nadzorowanych jednostek.
- Współdziałanie z organami kontroli zewnętrznej. Szczegółowe zasady przeprowadzania kontroli określi oddzielne Zarządzenie Burmistrza.
- Prowadzenie ewidencji składników mienia komunalnego oraz dokonywanie okresowych inwentaryzacji.
- Naliczanie i pobór podatków i opłat lokalnych oraz prowadzenie kontroli w tym zakresie.
- Przygotowywanie projektów uchwał w sprawach stawek podatków i opłat lokalnych, gospodarki finansowej gminy oraz ustalania inkasa, inkasentów i wysokości ich wynagrodzenia.
- Przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych w sprawach gospodarki finansowej gminy.
- Prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowywanie decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej oraz stosowanie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
- Podejmowanie czynności egzekucyjnych w razie nieuregulowania w terminie należności i świadczeń stanowiących dochody budżetowe.
- Sporządzanie sprawozdawczości statystycznej oraz informacji opisowych dotyczących realizacji budżetu i działalności finansowej gminy.
- Współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, urzędem skarbowym, bankiem obsługującym, innymi bankami, funduszami i fundacjami.
- Zapewnienie prawidłowego prowadzenia księgowości budżetowej, podatkowej i ewidencji majątku gminy.
- Prowadzenie obsługi kasowej, sprzedaży znaków opłaty skarbowej oraz gospodarowanie drukami ścisłego zarachowania.
- Organizowanie i kontrolowanie prawidłowego obiegu dokumentacji niezbędnej dla rachunkowości z uwzględnieniem wymogów ustawy o zamówieniach publicznych.
- Zapewnienie prawidłowej ochrony danych osobowych, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych.
- Prowadzenie i załatwianie innych spraw związanych z gospodarką finansową gminy.
- Opiniowanie zamierzeń mogących wywołać skutki finansowe dla budżetu gminy.
- Dbałość o mienie komunalne i podejmowanie prawem przewidzianych działań na rzecz zwiększenia dochodów budżetu gminy.
- Rozliczanie zadań inwestycyjnych gminy, przy udziale Referatu Inwestycyjnego.
- Zapewnienie prawidłowego prowadzenia dokumentacji i rozliczania podatku od towarów i usług.
- Współpraca z komisjami Rady Miejskiej.
Kierownik Referatu:
Monika Machulak
ul. Jana Zamoyskiego 59,
23-300 Janów Lubelski
Pokój 18.
tel.: 15 872-43-14
fax: 15 872-46-70
skarbnik@janowlubelski.pl